Türkçe  |  English  |  العربية
11 Temmuz 2020 Cumartesi / 20 Zi'l-Ka'de 1441
Tartışmalı ilmî toplantılar dizisi

» 94- MODERN ÇAĞDA FIKHIN ANLAM VE İŞLEVİ

» 93- İSLÂMÎ TEBLÎĞ ve TEMSÎL

» 92- İslâm Düşüncesinin Ana Merkezleri MÂVERÂÜNNEHİR

» 91- Hz. Peygamber’in Muasırlarıyla Münasebetleri-I

» 90- SAHABE-III SAHABE VE DİRAYET İLİMLERİ

» 89- KELÂM İLMİ VE İSLÂM HAKUKKUNDA İÇERİK SORUNLARI

» 88- AFRİKA'DA İSLAMİYET: ÜNÜ, BUGÜNÜ, YARINI

» 87- TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE ZEKAT UYGULAMALARI

» 86- SON DÖNEM OSMANLI MÜTEFEKKİRLERİ

» 85- GELENEK VE MODERNİTE ARASINDA İSLAM YORUMLARI

» 84-OSMANLI YÖNETİMİNDE ARAP COĞRAFYASI

» 83-İSLAM DÜŞÜNCESİNİN KURUCU UNSURLARI:Usul-i Fıkıh, Kelam, Tasavvuf ve İslam Felsefesi

» 82-TOPLUMSAL BİRLİĞİN GÜÇLENDİRİLMESİNDE DİNİ SÖYLEMİN ÖNEMİ

» 81- SAHABE VE RİVAYET İLİMLERİ_II

» 80- OSMANLI AHLAK TERBİYECİLERİ VE AHLAK TERBİYESİ

» 79- İSLAM ve SANAT

» 78- BUGÜNÜN İLAHİYATI NASIL OLMALIDIR?

» 76- METODOLOJİ-5 TEMEL İSLAM İLİMLERİ

» 75- TEMEL İNSAN HAKLARI

» 73. İSLÂM MEDENİYETİNİN KURUCU NESLİ –SAHABE KİMLİĞİ ve ALGISI

» 72. İSLÂM SOSYOLOJİSİ

» 71. BÜTÜN YÖNLERİYLE HAC

» 70. Akāid ve Kelâm İlminde VAHYİN VE AKLIN YERİ

» 69. TOPLUMSAL CİNSİYET-II

» 68. FIKHÎ AÇIDAN FİNANS ve ALTIN İŞLEMLERİ

» 66. BAŞLANGIÇTAN GÜNÜMÜZE TÜRKLERİN KUR’ÂN TEFSİRİNE HİZMETLERİ

» 64. TOPLUMSAL CİNSİYET-I

» 63. KUR’AN’IN ANLAŞILMASINA DOĞRU -TEFSİR ve TOPLUM-

» 62. DİN ve GELENEK

» 59. AİLE ve EĞİTİM

» 58. İSLÂM’DA SEVGİ TEMELİNDE BEŞERİ İLİŞKİLER

» 55. Sosyal ve Ferdî İşlevleri Açısından NAMAZ ve CAMİ

» 53. KUR’AN ve SÜNNETTE ZEKÂT

» 51- YAŞLILIK DÖNEMİ VE PROBLEMLERİ

» 48- KUR’ÂN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI –VIII (Kur’ân-ı Kerim’de Ehl-i Kitab)

» 09- HZ. PEYGAMBER VE AİLE HAYATI

» 07- GENÇLİĞİN RUHİ VE MANEVİ PROBLEMLERİ

» 08- TÜRKİYE'DE ZEKAT POTANSİYELİ

» 06- FAİZSİZ YENİ BİR BANKA MODELİ

» 05- BİLGİ, BİLİM VE İSLAM-1

» 04- PARA, FAİZ VE İSLAM

» 47- YETİŞKİNLİK DÖNEMİ VE EĞİTİMİ

» 44- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI VII (KUR'AN'DA MES'ULIYET, KAYNAĞİ, SİNİRLARİ, SONUÇLARİ)

» 43- TÜRKİYE'DE MİSYONERLİK FAALİYETLERİ

» 42- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI -VI(İSLAM DÜŞÜNCESINDE GAYB PROBLEMI -II)

» 40- GENÇLİK DÖNEMİ VE EĞİTİMİ-II

» 39- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI - V (İSLAM DÜŞÜNCESINDE GAYB PROBLEMI-I)

» 03- İKTİSADİ KALKINMA VE İSLAM

» 37- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI- IV(KIRAAT İLMİ VE PROBLEMLERİ (NAZARI-AMELİ)

» 36- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI III (KUR'AN VE KUR'AN İLIMLERI)

» 34- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI II (KUR'AN-İLIMLER)

» 32- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI I (KUR'AN-SÜNNET-İLIMLER)

» 30- KUR'AN KURSLARINDA EĞİTİM, ÖĞRETİM VE VERİMLİLİK

» 29- GENÇLİK DÖNEMİ VE EĞİTİMİ-I

» 27- ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ

» 24- SEFERİLİK VE HÜKÜMLERİ

» 23- NAZARİYAT VE TATBİKATTA PARA VAKIFLARI

» 22- İSLAM'DA AİLE VE ÇOCUK TERBİYESİ - II

» 21- SOSYAL HAYATTA KADIN

» 02- İSLAM'DA KILIK-KIYAFET VE ÖRTÜNME

» 20- MESKEN VE MESKEN MİMARİMİZ

» 18- İSLAM'DA AİLE VE ÇOCUK TERBİYESİ - I

» 11- SOSYAL DEĞİŞME VE DİNİ HAYAT

» 16- ASRIMIZDA MÜSLÜMAN-HIRİSTİYAN MÜNASEBETLERİ

» 15- SİGARA VE İNSAN SAĞLIĞI

» 14- RİSK SERMAYESİ-ÖZEL FİNANS KURUMLARI VE PARA VAKIFLARI

» 13- GÖRSEL SANATLAR VE İSLAM

» 12- BİLGİ, BİLİM VE İSLAM-II

» 11- SOSYAL DEĞİŞME VE DİNİ HAYAT

» 10- MUKAYESELİ HUKUK VE UYGULAMA AÇISINDAN İŞÇİ-İŞVEREN MÜNASEBETLERİ

» 01- İSLAM HUKUKUNA GÖRE ALIŞ-VERİŞTE VADE FARKI VE KAR HADDİ

▪ Günün Ayeti
Ey kavmim! Bugün, yeryüzüne hakim kimseler olarak hükümranlık sizindir. Ama Allah´ın azabı bize gelip çatarsa, kim bize yardım eder? Firavun: Ben size kendi görüşümü söylüyorum ve yine size ancak doğru yolu gösteriyorum dedi. Mü'min Suresi, 29
▪ Günün Hadis-i Şerifi
Resulullah (sa), üzerinde semer bulunan bir merkebe bindi, altında Fedek kadifesi vardı. Üsameyi de arkasına aldı. Beni'l-Haris İbnu'l-Hazrec'te oturan Sa'd İbnu Ubade (ra)'ye, Bedir Savaşı'ndan önce geçmiş olsun ziyaretine gitti. Beraberce giderken, aralarında Abdullah İbnu Ubey İbnu Selül'ün de bulunduğu bir cemaate rastladılar, oturuyorlardı. Abdullah İbnu Ubey o sırada henüz Müslüman olmamıştı. Cemaatte Müslümanlar, müşrikler, putperest olanlar, Yahudiler, Müslümanlar karışık vaziyette idi. Bu cemaatte Abdullah İbnu Ravaha (ra) da vardı. Onlara Resulullah'ın bindiği merkebin kaldırdığı toz isabet edince, Abdullah İbnu Ubey burnunu örtüsüyle sarıp: "Bizi toz içinde bırakma!" diye homurdandı. Resulullah (sa) cemaate selam verip durdu. Merkepten inip onları Allah'a davet etti, onlara Kur'an okudu. Abdullah İbnu Ubey, Aleyhissalatu vesselam'a: "Be adam! Bundan daha güzel birşey yok. Eğer söylediğin hak ise, bizim cemaatimizi rahatsız etme, evine dön! Kim sana gelirse ona anlat!" dedi. Bunun üzerine Abdullah İbnu Ravaha da: "Evet ey Allah'ın Resulü! Sen bizim toplantılarımıza gel! Zira biz bunu istiyoruz!" dedi. Bundan sonra Müslümanlar, müşrikler ve Yahudiler aralarında atıştılar. Nerdeyse birbirleriyle kapışacaklardı. Resulullah (sa) onları yatıştırmak için gayret sarfetti ve sustular. Resulullah da bineğine atlayarak yoluna devam etti ve Sa'd İbnu Ebi Vakkas'ın yanına gelip evine girdi. Aleyhissalatu vesselam ona: "Ey Sa'd! Ebu Hubab'ın ne dediğini işittin mi?" dedi. Ebu Hubab'la Abdullah İbnu Ubey'i kastediyordu. "Şöyle şöyle söyledi" buyurdu. Sa'd İbnu Ubade: "Ey Allah'ın Resulü! Onu affet, Sana Kitab'ı gönderen Zat-ı Zülcelal'e kasem olsun, Allah'ın sana indirdiği Hak geldiği zaman, bu beldenin ahalisi, ona taç giydirmeye, sarık sarmaya ittifak etmişlerdi. Allah Teala hazretleri sana verdiği bu hakikatla onun başa geçmesini engelleyince, bu onun boğazına takıldı. İşte, şahid olduğun densizliği ona yaptıran da budur!" dedi. (Bu açıklama üzerine) Resulullah onu bağışladı. Resulullah (sa) ve ashabı, müşrikleri ve Ehl-i Kitabı Allah'ın emrettiği üzere bağışlıyorlar, onların eza ve cefalarına sabrediyorlardı. Allah Teala hazretleri şöyle buyurmuştu: "Muhakkak siz, malınızda ve canınızda imtihan olunacaksınız ve sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanlardan ve Allah'a ortak koşanlardan pek çok incitici sözler işiteceksiniz. Eğer sabreder ve takvaya sarılırsanız, işte bu, uğrunda azim ve sebat edilmeye değer işlerdendir" (Al-i İmran 186). Rab Teala bir başka ayet-i kerimede de şöyle buyurmuştur: "Kitap ehlinden çoğu, imanınızdan sonra sizi tekrar inkara döndürmek isterler. Bu, kendilerine hak iyice belli olduktan sonra nefislerinde duydukları kıskançlık yüzündendir. Allah'ın emri gelinceye kadar onlara aldırış etmeyin ve onları kınamayın. Muhakkak ki, Allah her şeye hakkıyla kadirdir" (Bakara 109). Resulullah (sa), Allah'ın buradaki emrini afla te'vil ediyordu. Bu hal Allah'ın onlarla (savaşa) izin vermesine kadar devam etti. (İzin gelince) Aleyhissalatu vesselam Bedir Gazvesi'ni yaptı. (Bu savaşta) Allah Teala hazretleri Kureyş'in ileri gelenlerinin canlarını aldı. Aleyhissalatu vesselam ve ashabı zafer ve ganimet elde ederek ve Kureyş'in ileri gelenlerini de esir alarak döndüler. Abdullah İbnu Ubey İbni Selül ve beraberindeki putperest müşrikler: "Bu (islam) hadisesinin artık talihi döndü!" dediler. Resulullah (sa)'a islam üzere biat ettiler ve Müslüman oldular. Buhari, Cihad 127, Tefsir, Al-i İmran 15, Marda 15, Libas 98, Edeb 115, İsti'zan 20; Müslim, Cihad 116, (1798)
▪ Duyurular
▪ Bazı İSAV Yayınları
▪ Namaz vakitleri