Türkçe  |  English  |  العربية
15 Şubat 2025 Cumartesi / 15 Şaban 1446
Tartışmalı ilmî toplantılar dizisi

» “HZ. PEYGAMBER VE MUASIRLARI: YAHUDİLERLE MÜNASEBET”

» “Hz. Peygamber ve Muasırları: Müşriklerle Münasebet”

» ENDÜLÜS İLİM HAVZASINDA İSLÂM DÜŞÜNCESİNİN ÖNCÜ ŞAHSİ-YETLERİ

» 102- FIKHİ BİLGİ ÜRETİMİNDE ÇOK MEZHEPLİ YAKLAŞIM

» 99- SAHABE-4

» 94- MODERN ÇAĞDA FIKHIN ANLAM VE İŞLEVİ

» 93- İSLÂMÎ TEBLÎĞ ve TEMSÎL

» 92- İslâm Düşüncesinin Ana Merkezleri MÂVERÂÜNNEHİR

» 91- Hz. Peygamber’in Muasırlarıyla Münasebetleri-I

» 90- SAHABE-III SAHABE VE DİRAYET İLİMLERİ

» 89- KELÂM İLMİ VE İSLÂM HAKUKKUNDA İÇERİK SORUNLARI

» 88- AFRİKA'DA İSLAMİYET: ÜNÜ, BUGÜNÜ, YARINI

» 87- TARİHTE VE GÜNÜMÜZDE ZEKAT UYGULAMALARI

» 86- SON DÖNEM OSMANLI MÜTEFEKKİRLERİ

» 85- GELENEK VE MODERNİTE ARASINDA İSLAM YORUMLARI

» 84-OSMANLI YÖNETİMİNDE ARAP COĞRAFYASI

» 83-İSLAM DÜŞÜNCESİNİN KURUCU UNSURLARI:Usul-i Fıkıh, Kelam, Tasavvuf ve İslam Felsefesi

» 82-TOPLUMSAL BİRLİĞİN GÜÇLENDİRİLMESİNDE DİNİ SÖYLEMİN ÖNEMİ

» 81- SAHABE VE RİVAYET İLİMLERİ_II

» 80- OSMANLI AHLAK TERBİYECİLERİ VE AHLAK TERBİYESİ

» 79- İSLAM ve SANAT

» 78- BUGÜNÜN İLAHİYATI NASIL OLMALIDIR?

» 76- METODOLOJİ-5 TEMEL İSLAM İLİMLERİ

» 75- TEMEL İNSAN HAKLARI

» 73. İSLÂM MEDENİYETİNİN KURUCU NESLİ –SAHABE KİMLİĞİ ve ALGISI

» 72. İSLÂM SOSYOLOJİSİ

» 71. BÜTÜN YÖNLERİYLE HAC

» 70. Akāid ve Kelâm İlminde VAHYİN VE AKLIN YERİ

» 69. TOPLUMSAL CİNSİYET-II

» 68. FIKHÎ AÇIDAN FİNANS ve ALTIN İŞLEMLERİ

» 66. BAŞLANGIÇTAN GÜNÜMÜZE TÜRKLERİN KUR’ÂN TEFSİRİNE HİZMETLERİ

» 64. TOPLUMSAL CİNSİYET-I

» 63. KUR’AN’IN ANLAŞILMASINA DOĞRU -TEFSİR ve TOPLUM-

» 62. DİN ve GELENEK

» 59. AİLE ve EĞİTİM

» 58. İSLÂM’DA SEVGİ TEMELİNDE BEŞERİ İLİŞKİLER

» 55. Sosyal ve Ferdî İşlevleri Açısından NAMAZ ve CAMİ

» 53. KUR’AN ve SÜNNETTE ZEKÂT

» 51- YAŞLILIK DÖNEMİ VE PROBLEMLERİ

» 48- KUR’ÂN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI –VIII (Kur’ân-ı Kerim’de Ehl-i Kitab)

» 09- HZ. PEYGAMBER VE AİLE HAYATI

» 07- GENÇLİĞİN RUHİ VE MANEVİ PROBLEMLERİ

» 08- TÜRKİYE'DE ZEKAT POTANSİYELİ

» 06- FAİZSİZ YENİ BİR BANKA MODELİ

» 05- BİLGİ, BİLİM VE İSLAM-1

» 04- PARA, FAİZ VE İSLAM

» 47- YETİŞKİNLİK DÖNEMİ VE EĞİTİMİ

» 44- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI VII (KUR'AN'DA MES'ULIYET, KAYNAĞİ, SİNİRLARİ, SONUÇLARİ)

» 43- TÜRKİYE'DE MİSYONERLİK FAALİYETLERİ

» 42- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI -VI(İSLAM DÜŞÜNCESINDE GAYB PROBLEMI -II)

» 40- GENÇLİK DÖNEMİ VE EĞİTİMİ-II

» 39- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI - V (İSLAM DÜŞÜNCESINDE GAYB PROBLEMI-I)

» 03- İKTİSADİ KALKINMA VE İSLAM

» 37- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI- IV(KIRAAT İLMİ VE PROBLEMLERİ (NAZARI-AMELİ)

» 36- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI III (KUR'AN VE KUR'AN İLIMLERI)

» 34- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI II (KUR'AN-İLIMLER)

» 32- KUR'AN VE TEFSİR ARAŞTIRMALARI I (KUR'AN-SÜNNET-İLIMLER)

» 30- KUR'AN KURSLARINDA EĞİTİM, ÖĞRETİM VE VERİMLİLİK

» 29- GENÇLİK DÖNEMİ VE EĞİTİMİ-I

» 27- ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ

» 24- SEFERİLİK VE HÜKÜMLERİ

» 23- NAZARİYAT VE TATBİKATTA PARA VAKIFLARI

» 22- İSLAM'DA AİLE VE ÇOCUK TERBİYESİ - II

» 21- SOSYAL HAYATTA KADIN

» 02- İSLAM'DA KILIK-KIYAFET VE ÖRTÜNME

» 20- MESKEN VE MESKEN MİMARİMİZ

» 18- İSLAM'DA AİLE VE ÇOCUK TERBİYESİ - I

» 11- SOSYAL DEĞİŞME VE DİNİ HAYAT

» 16- ASRIMIZDA MÜSLÜMAN-HIRİSTİYAN MÜNASEBETLERİ

» 15- SİGARA VE İNSAN SAĞLIĞI

» 14- RİSK SERMAYESİ-ÖZEL FİNANS KURUMLARI VE PARA VAKIFLARI

» 13- GÖRSEL SANATLAR VE İSLAM

» 12- BİLGİ, BİLİM VE İSLAM-II

» 11- SOSYAL DEĞİŞME VE DİNİ HAYAT

» 10- MUKAYESELİ HUKUK VE UYGULAMA AÇISINDAN İŞÇİ-İŞVEREN MÜNASEBETLERİ

» 01- İSLAM HUKUKUNA GÖRE ALIŞ-VERİŞTE VADE FARKI VE KAR HADDİ

▪ Günün Ayeti
(6-7) Eşlerine zina isnadında bulunup da kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği, kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair dört defa Allah adına yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defa da, eğer yalan söyley Hac Suresi, 6
▪ Günün Hadis-i Şerifi
Hz. Ömer (ra) Hayber'de (ganimetten) bir arazi sahibi oldu. (Bunu tasadduk etmesini emreden bir rüyayı üst üste üç gün görmesi üzerine) Resulullah (sa)'a, gelerek: "Ey Allah'ın Resulü! Ben Hayber'de bir tarlaya sahip oldum. Şimdiye kadar yanımda böylesine değerli bir arazim hiç olmadı. Bu tarla için bana ne emir buyurursunuz?" diye sordu. Aleyhissalatu vesselam: "Dilersen onun aslını (Allah için) hapset ve [gelirini] tasadduk et!" buyurdular. Bunu üzerine Hz. Ömer (ra) araziyi tasadduk etti ve aslının satılamayacağını ve satın alınamayacağını, varis olunamayacağını, hibe edilemeyeceğini söyledi. Ravi der ki: "Ömer bu araziyi fakirlere, akrabalara, kölelere, Allah yolunda harcamalara ve yolculara bağışladı -Bir rivayette misafirlere de denmiştir-. Onun işlerini üzerine alanın ondan maruf üzere yemesinde veya bir dostuna yedirmesinde bir beis yoktur, yeter ki, malı kendine sermaye yapmasın." Buhari, Şurut 19, Vesaya 28, İman 33; Müslim, Vasiyyet 15, (1632); Ebu Davud, Vesaya 13, (2878); Tirmizi, Ahkam 36, (1375); Nesai, Ahbas 1, (6, 230); İbnu Mace, Sadakat 4, (2396)
_12351820102021_
_12351820102021_
▪ Duyurular
▪ Bazı İSAV Yayınları
▪ Namaz vakitleri